ابتدي بـ بيتك الصغير

الاثنين، 1 أبريل 2013

بنسأل ونقول الرئيس عمل ايه مع الدولة ؟؟

انا كمان بسال

بسال هو ليه الدكتور في جامعتنا مش بيعمل كذا او كذا ... هيبقي افضل.

بسال ليه المستشفي دي اللى شغالين فيها مش مهتمين بيها ؟ ... هيبقي افضل لو اهتموا.

بسال ............

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حد سال نفسه .. انا عملت ايه في بيتي ؟
انا عملت ايه مع والدي او والدتي ؟

مع اخويا ؟
مع اختي ؟

ايه حقهم عليا ؟؟

الرئيس والدكتور والمدرس
عندهم بيت غيرنا
وبرده بنسال ليه مش بيعملوا

احنا لو عرفنا نعمل في بيتنا الصغير ... ليا حق اسئل بعدها , غيري مش بيعمل كذا ليه ؟؟!!



انا هبتدي افكر .. اخلي اخويا افضل ازاي
افرح والدي اللى بيحبني , ووالدتي اللى حياتها ولادها
والعلم اللى عندي انقله ازاي ليهم
وازاي اقرب ليهم .. مش اقول هما مش بيقربوا ليه

انا هبتدي باذن الله
وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيْءٍ إِنِّي فَاعِلٌ ذَلِكَ غَداً{23} إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ وَاذْكُر رَّبَّكَ إِذَا نَسِيتَ وَقُلْ عَسَى أَن يَهْدِيَنِ رَبِّي لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَداً{24}


0 التعليقات:

إرسال تعليق


 
مسخناتي | by TNB ©2010 وتم تعريب القالب بواسطة مدونة نصائح للمدونين .